Until Then، یک رمان تصویری منحصر به فرد از استودیوی Polychroma Games است که در ۲۵ ژوئن برای پلتفرمهای PC (Steam) و PlayStation 5 منتشر شد. این بازی، داستانی غنی و چند لایه را با ترکیبی از عناصر فرهنگی فیلیپینی و موضوعات جهانی همچون دوستی، عشق، از دست دادن و پذیرش به نمایش میگذارد. این مقاله به بررسی جنبههای مختلف این بازی از جمله داستان، شخصیتها، گرافیک، موسیقی و بازتابهای فرهنگی آن میپردازد.
فهرست مطالب
بازی Until Then را بر روی چه کنسول هایی می توانید بازی کنید؟
بازی “Until Then” در حال حاضر بر روی پلتفرمهای کامپیوتر (ویندوز) و کنسولهای نینتندو سوییچ، پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 در دسترس است. در نتیجه، شما میتوانید این بازی را روی این کنسولها و سیستمعاملها تجربه کنید.
داستان و شخصیتها
داستان Until Then در دنیایی رخ میدهد که با رویدادی به نام The Ruling مواجه شده است؛ یک فاجعه جهانی که تغییرات عمیقی در زندگی مردم ایجاد کرده است. در این میان، یک پدیده نامعلوم دیگر باعث ناپدید شدن ناگهانی افراد میشود و برخی افراد نمیتوانند وقایع گذشته و آینده را به درستی تشخیص دهند. در این دنیای پر آشوب، شخصیت اصلی بازی، مارک، یک نوجوان ۱۵ ساله است که به تنهایی و با نظارت دورادور والدینش که کارگران مهاجر هستند، زندگی میکند.
مارک، شخصیتی بامزه و گاهی تنبل است که با چالشهای زندگی روزمره دست و پنجه نرم میکند. دوستان نزدیک او، کتی، ریدل و لوئیس، نیز هر کدام دارای شخصیتها و داستانهای منحصر به فردی هستند که به غنای داستان افزودهاند. مارک و دوستانش در تلاشند تا معنایی برای زندگی روزمره خود بیابند و در این راه با مسائل و مشکلاتی مواجه میشوند که بسیاری از نوجوانان در سراسر جهان با آنها روبرو هستند.
یکی از نقاط برجسته بازی، رابطه عاشقانه میان مارک و نیکول، دانشآموز تازه وارد، است. این رابطه به تدریج شکل میگیرد و به یک داستان عشق جوانی زیبا و ملموس تبدیل میشود. تعاملات مارک و دوستانش، شامل گفتگوها و فعالیتهای روزمره، به خوبی تصویری از دوران نوجوانی و مشکلات آن را به نمایش میگذارد. از گشت و گذار در فروشگاههای محلی گرفته تا شرکت در فعالیتهای فوق برنامه و دیدار با خانوادهها، این بازی تمام جزئیات زندگی نوجوانی را به شکلی دقیق و واقعی به تصویر میکشد.
گرافیک و موسیقی بازی Until Then
گرافیک بازی Until Then با استفاده از پیکسل آرت زیبا و انیمههای جذاب، یک تجربه بصری لذتبخش را برای بازیکنان فراهم میکند. محیطهای بازی با دقت بالا و توجه به جزئیات طراحی شدهاند، از شهرهای پر جنب و جوش گرفته تا فضاهای داخلی خانهها و کلاسهای درس. هر یک از این محیطها با جزئیات دقیقی که به فرهنگ فیلیپینی اشاره دارند، پر شده است. بازی از رنگهای گرم و طرحهای هنری استفاده میکند تا حس و حال داستان را به خوبی منتقل کند.
موسیقی بازی نیز یکی از عناصر کلیدی تجربه احساسی آن است. آهنگهای ملودیک و گاهی غمانگیز که در طول بازی پخش میشوند، به تقویت احساسات و تعمق در داستان کمک میکنند. برخی لحظات موسیقی چنان تاثیرگذار هستند که بازیکن را به گریه وا میدارند. موسیقی متن بازی به همراه جلوههای صوتی طبیعی، محیطی عمیق و غنی ایجاد میکند که احساسات بازیکن را به خوبی منعکس میکند.
بازی “Until Then” در حالی که از نظر داستانی و گیمپلی ممکن است جذابیتهای زیادی داشته باشد، اما در زمینه گرافیک و طراحی بصری، بهویژه در حالت شطرنجی تصاویر، نقاط ضعف قابل توجهی دارد. استفاده از این حالت شطرنجی برای نمایش محیطها و شخصیتها، به نظر میرسد که تجربه بصری را به شدت محدود کرده و باعث شده تا جزئیات و عمق مورد نیاز برای غوطهوری در دنیای بازی به خوبی منتقل نشود.
این طراحی نه تنها به کاهش جذابیت بصری منجر شده بلکه ممکن است برای برخی از بازیکنان که به دنبال تجربهای بصری و دقیقتر هستند، به عنوان یک نقطه ضعف محسوب شود. به طور کلی، عدم تعادل بین طراحی هنری و تکنیکهای گرافیکی باعث شده تا بازی نتواند تمام پتانسیلهای بصری خود را به نمایش بگذارد.
موضوعات اجتماعی و فرهنگی
یکی از ویژگیهای برجسته Until Then، تمرکز آن بر فرهنگ فیلیپینی و مشکلات اجتماعی مربوط به آن است. بازی به خوبی نشان میدهد که چگونه مسائل اجتماعی مانند مهاجرت کارگران، فقر، و مشکلات نوجوانان، بر زندگی افراد تاثیر میگذارد. مارک و دوستانش با مسائل واقعی و ملموسی دست و پنجه نرم میکنند که بسیاری از نوجوانان فیلیپینی با آنها آشنا هستند، از جمله مشکلات اقتصادی، دوری از خانواده به دلیل مهاجرت والدین، و فشارهای اجتماعی و تحصیلی.
بازیکنان در طول بازی با نمادها و اشارات زیادی به فرهنگ فیلیپینی مواجه میشوند. از نامها و عبارات محلی گرفته تا غذاهای سنتی و مناظر شهری که با دقت بازسازی شدهاند، Until Then به طور کامل فرهنگ و زندگی روزمره فیلیپین را به تصویر میکشد. بازی حتی در برخی مواقع به طنز اجتماعی نیز میپردازد و نقدهای ظریف و هوشمندانهای بر مسائل سیاسی و اجتماعی دارد.
یکی از نقاط ضعف احتمالی بازی، استفاده بیش از حد از زبان انگلیسی به جای تاگالوگ است. هرچند انگلیسی زبان رسمی فیلیپین است، اما بسیاری از بازیکنان ممکن است ترجیح دهند تاگالوگ یا دیگر زبانهای محلی را بشنوند. این مسئله ممکن است برخی از لحظات احساسی بازی را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا برخی از عبارات ممکن است در ترجمه به انگلیسی احساس خود را از دست بدهند.
مکانیکهای بازی و تجربه کاربری بازی Until Then
علاوه بر داستان و گرافیک، Until Then از مکانیکهای جذابی نیز برخوردار است که تجربه بازی را لذتبخشتر میکند. یکی از این مکانیکها، سیستم شبیهسازی شبکههای اجتماعی است که بازیکنان میتوانند از طریق آن با شخصیتهای دیگر ارتباط برقرار کنند. بازیکنان میتوانند پیامهایی دریافت کنند، پروفایلها را بررسی کنند و حتی پستها را لایک کنند. این سیستم به خوبی به توسعه شخصیتها و گسترش داستان کمک میکند.
بازی همچنین دارای مینیگیمهای مختلفی است که هر کدام از زندگی روزمره فیلیپینیها الهام گرفتهاند. از جمله این مینیگیمها میتوان به بازی فیش بال، دستگاههای ویدئوکراکه و حتی یک بازی پیانو اشاره کرد. هرچند برخی از این مینیگیمها ممکن است چالشبرانگیز باشند، اما هیچکدام از آنها منجر به Game Over نمیشوند و بازیکنان میتوانند بدون فشار زیاد به بازی ادامه دهند.
نتیجهگیری ای بازی
Until Then یک بازی بسیار جذاب و عمیق است که با داستانپردازی هوشمندانه، گرافیک زیبا و موسیقی احساسی، توانسته است تجربهای منحصر به فرد از یک رمان تصویری را ارائه دهد. با وجود برخی نقاط ضعف جزئی، این بازی به خوبی موفق شده است تا فرهنگ فیلیپینی را به تصویر بکشد و مسائل اجتماعی و روانی نوجوانان را به شکلی واقعی و قابل لمس ارائه دهد.
این بازی نه تنها برای علاقهمندان به رمانهای تصویری بلکه برای هر کسی که به دنبال یک داستان عمیق و احساسی است، توصیه میشود. Until Then با ارائه یک تجربه فرهنگی و اجتماعی غنی، مخاطبان خود را به سفری احساسی و پرمعنا میبرد که به راحتی از یاد نخواهند برد.
برای خرید و اطلاعات بیشتر درباره بازی، میتوانید به [صفحه استیم Until Then] مراجعه کنید
تاریخ آخرین آپدیت: ۱۳ام مرداد ۱۴۰۳