viper-of-tehran-series-review

آهنگ های خارجی سریال افعی تهران، انتخابی جسورانه! تیر 1403

اخبار سینما
زمان مطالعه: 6 دقیقه

استفاده از آهنگ های خارجی سریال افعی تهران به کارگردانی محمد حسین مهدویان، نه تنها داستانی جذاب و پرکشش را روایت می‌کند، بلکه با انتخاب موسیقی متن هوشمندانه، به غنای هرچه بیشتر آن می‌افزاید. در این میان، استفاده از آهنگ‌های خارجی در سریال افعی تهران نقش ویژه‌ای در انتقال حس و حال فضا و شخصیت‌های داستان دارد.

در این مقاله، به بررسی برخی از آهنگ‌های خارجی در سریال افعی تهران می‌پردازیم و به نقش آنها در القای حس و حال داستان و شخصیت‌ها اشاره می‌کنیم.

1. “Heaven” اثر Kasper Bjørke

این قطعه هیجان‌انگیز و پرشور، در سکانس‌های اکشن و تعقیب و گریز سریال پخش می‌شود و به القای حس هیجان و اضطراب در مخاطب کمک می‌کند. ریتم تند و ضرباهنگ کوبنده آهنگ، به خوبی حس تعقیب و گریز و خطر را به تصویر می‌کشد.

2. “First Six Months of Love” اثر Michelle Gurevich

این آهنگ رمانتیک و احساسی، در سکانس‌های عاشقانه سریال پخش می‌شود و فضایی گرم و صمیمی را ایجاد می‌کند. ملودی دلنشین و صدای دلنشین خواننده، حس عشق و دلدادگی را به زیبایی منتقل می‌کند.

3. “Glass Beams” اثر Mahal

در میان آهنگ های خارجی سریال افعی تهران این قطعه هیجان‌انگیز و پرشور، در سکانس‌های اکشن و تعقیب و گریز سریال پخش می‌شود و به القای حس هیجان و اضطراب در مخاطب کمک می‌کند. ریتم تند و ضرباهنگ کوبنده آهنگ، به خوبی حس تعقیب و گریز و خطر را به تصویر می‌کشد.

4. “Angry” اثر The Rolling Stones

این آهنگ راک کلاسیک، در سکانس‌های خشم و tension داستان پخش می‌شود و به القای حس خشم و نفرت در مخاطب کمک می‌کند. صدای قدرتمند خواننده و گیتارهای الکتریک فریادزن، به خوبی حس خشم و tension را به تصویر می‌کشند.

5. “It’s A Man’s World” اثر Luciano Pavarotti & James Brown

این آهنگ حماسی و قدرتمند، در سکانس‌های مربوط به شخصیت‌های قدرتمند و بانفوذ سریال پخش می‌شود و حس قدرت و اقتدار را در مخاطب القا می‌کند. ترکیب صدای رسای پاووتی و لحن پرشور جیمز براون، به خلق اثری حماسی و به یاد ماندنی منجر شده است و دلیل حوبی برای استفاده از آهنگ های خارجی سریال افعی تهران شده است.

6. “Once Upon a Past” اثر Wax Tailor

این آهنگ نوستالژیک و atmospheric ، در سکانس‌های مربوط به گذشته شخصیت‌ها پخش می‌شود و حس حسرت و دلتنگی را در مخاطب برمی‌انگیزد. ملودی غم‌انگیز و صدای گرفته خواننده، به خوبی حس گذشته و خاطرات را تداعی می‌کند.

7. “Andromeda” اثر Gorillaz (feat. DRAM)

این آهنگ هیپ هاپ مدرن و catchy ، در سکانس‌های مربوط به زندگی جوانان سریال پخش می‌شود و حس سرزندگی و شور و نشاط را در مخاطب القا می‌کند. ریتم تند و lyrics جذاب آهنگ، به خوبی حال و هوای جوانی و دنیای پرماجرای آنها را به تصویر می‌کشد.

8. “Seven Ponds” اثر Sina Bathaie

این آهنگ ایرانی زیبا و atmospheric ، در برخی از سکانس‌های سریال پخش می‌شود و به القای حس تعلق خاطر به مکان و فرهنگ داستان کمک می‌کند. ملودی سنتی و سازهای اصیل ایرانی، به خوبی هویت ایرانی داستان را به تصویر می‌کشند.

9. “Dance Of The Bad Angels” اثر Angelo Badalamenti & Tim Booth

این آهنگ راک گوتیک تاریک و eerie ، در سکانس‌های مربوط به شخصیت‌های منفی سریال پخش می‌شود و حس menace و danger را در مخاطب القا می‌کند. ملودی وهم‌آور و صدای خشن خواننده، به خوبی حس menace و danger را به تصویر می‌کشند.

10. “Back to black” اثر Efix (feat. XKAEM)

این آهنگ الکترونیک رقصی پرانرژی، در سکانس‌های مربوط به جشن و مهمانی در سریال پخش می‌شود و حس شادی و excitement را در مخاطب القا می‌کند. ریتم تند و lyrics جذاب آهنگ، به خوبی حال و هوای جشن و مهمانی را به مخاطب می رساند.

علت استفاده از آهنگ‌های خارجی سریال افعی تهران

استفاده از آهنگ های خارجی سریال افعی تهران به کارگردانی محمد حسین مهدویان، یکی از انتخاب‌های قابل توجه این سریال بود که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. در این مقاله، به بررسی دلایل احتمالی این انتخاب می‌پردازیم. به کارگردانی محمد حسین مهدویان، یکی از انتخاب‌های قابل توجه این سریال بود که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. در این مقاله، به بررسی دلایل احتمالی این انتخاب می‌پردازیم.

آهنگ های خارجی سریال افعی تهران

1. ایجاد فضایی جهانی یکی از دلایل استفاده از آهنگ های خارجی سریال افعی تهران

داستان سریال “افعی تهران” در بستری تاریخی و سیاسی روایت می‌شود که فراتر از مرزهای ایران است. استفادهآهنگ های خارجی سریال افعی تهران می‌تواند به ایجاد فضایی جهانی و فرامرزی در سریال کمک کند و حس authenticity را در مخاطب برانگیزد.

2. انتقال حس و حال متنوع

سریال “افعی تهران” داستانی پرفراز و نشیب با ژانرهای مختلف از جمله عاشقانه، thriller و سیاسی را روایت می‌کند. موسیقی متن خارجی با تنوع ژانری خود، می‌تواند به انتقال حس و حال varied داستان در سکانس‌های مختلف کمک کند.

3. ایجاد حس نوستالژی

آهنگ های خارجی سریال افعی تهران، از جمله آهنگ‌های کلاسیک و قدیمی هستند که در بین مردم ایران شناخته شده و محبوب هستند. استفاده از این آهنگ‌ها می‌تواند حس نوستالژی را در مخاطب برانگیزد و او را به یاد خاطرات گذشته بیندازد.

4. تاکید بر وجه بین‌المللی سریال یکی از مهم ترین دلایل استفاده از آهنگ های خارجی سریال افعی تهران

سریال “افعی تهران” علاوه بر پخش در ایران، در سایر کشورهای جهان نیز به نمایش گذاشته شده است. استفاده از آهنگ های خارجی سریال افعی تهران می‌تواند به جلب توجه مخاطبان بین‌المللی و globalize کردن سریال کمک کند.

5. محدودیت‌های موسیقی متن ایرانی

صنعت موسیقی متن در ایران با محدودیت‌هایی روبرو است. استفاده از موسیقی متن خارجی می‌تواند به creativity بیشتر در انتخاب موسیقی متن و avoid کردن clichés در این زمینه کمک کند.

6. سلیقه کارگردان

انتخاب موسیقی متن نهایی آهنگ های خارجی سریال افعی تهران در نهایت بر عهده کارگردان و عوامل تولید آن است. محمد حسین مهدویان، کارگردان سریال “افعی تهران”، سلیقه شخصی خود را در انتخاب موسیقی متن سریال دخیل کرده است و ممکن است علاقه شخصی او به موسیقی خارجی، در انتخاب این قطعات تاثیرگذار بوده باشد.

محمد حسین مهدویان
محمد حسین مهدویان، کارگردان سریال افعی تهران

محمدحسین مهدویان: کارگردانی که تاریخ را روایت می‌کند

محمدحسین مهدویان (زاده 1360 در بابل، مازندران ) کارگردان، نویسنده و تدوینگر فیلم و سریال اهل ایران است. او بیشتر به خاطر ساخت فیلم‌های اجتماعی شناخته می‌شود.

محمد حسین مهدویان، کارگردان و فیلمنامه نویس معروف ایرانی، در 23 اردیبهشت ماه 1360 در شهر بابل به دنیا آمد. وی اصالتاً اهل منطقه شمالی ایران است. تحصیلات عالی خود را در حوزه سینما ادامه داد و کارشناسی در رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد در رشته تهیه‌کنندگی از دانشکده صدا و سیما به پایان رساند.

مهدویان فعالیت هنری خود را از دوران نوجوانی با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. او در سال 1394 با فیلم “ایستاده در غبار” که روایتی از زندگی شهید احمد متوسلیان بود، به سینمای ایران معرفی شد. این فیلم مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت و جوایز متعددی از جمله سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

مهدویان در سال 1395 فیلم “ماجرای نیمروز” را ساخت که مربوط به ترور موفق مقامات ارشد کشور توسط مجاهیدن خلق بود. این فیلم نیز مانند “ایستاده در غبار” مورد تحسین قرار گرفت و جوایز متعددی از جمله سیمرغ بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

مهدویان در سال‌های بعد فیلم‌های “لاتاری” (1397)، “ساقی” (1398) و “رهایش” (1400) را کارگردانی کرد. او همچنین در سال 1400 سریال “زخم کاری” را برای شبکه نمایش خانگی ساخت.

سبک کارگردانی مهدویان

مهدویان به خاطر توجه به جزئیات، استفاده از نماهای بلند و حرکات دوربین روان و همچنین استفاده از موسیقی متن قوی شناخته می‌شود. او همچنین در فیلم‌های خود به مسائل سیاسی و اجتماعی ایران می‌پردازد.

جوایز و افتخارات

  • سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر برای “ایستاده در غبار” (1394)
  • سیمرغ بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای “ماجرای نیمروز” (1395)
  • جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم فجر برای “لاتاری” (1397)
  • جایزه حافظ بهترین کارگردان برای “زخم کاری” (1400)

نقدها

برخی از منتقدان مهدویان را به سیاه‌نمایی در فیلم‌هایش متهم می‌کنند. آنها همچنین معتقدند که او در پرداختن به برخی از شخصیت‌های تاریخی جانبدارانه عمل کرده است.

با وجود این انتقادات، محمدحسین مهدویان یکی از کارگردانان برجسته سینمای ایران در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. او با ساخت فیلم‌های جسورانه به سینمای ایران کمک کرده است.

آثار

فیلم‌های سینمایی

  • ایستاده در غبار (1394)
  • ماجرای نیمروز (1395)
  • ماجرای نیمروز: رد خون (1396)
  • لاتاری (1397)
  • ساقی (1398)
  • رهایش (1400)

سریال‌ها

زخم کاری

اگر دنبال جدیدترین اخبار دنیای فیلم و سریال هستید کلیک کنید.

تاریخ آخرین آپدیت:  ۴ام تیر ۱۴۰۳

پایان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید