پس از سالها انتظار، بالاخره شاهد بازگشت یکی از محبوبترین فرانچایزهای ژانر وحشت بودیم. بازی Silent Hill: The Short Message در تاریخ 31 ژانویه 2024 توسط شرکت Konami و با همکاری استودیو HexaDrive به صورت رایگان برای کنسول پلیاستیشن 5 منتشر شد. این بازی که به عنوان یک تجربه کوتاه و نفسگیر معرفی شد، قرار بود بار دیگر حس ترس و وحشت را به دل طرفداران این سری برگرداند.
اما آیا بازی The Short Message توانست انتظارات بالای طرفداران را برآورده کند؟ آیا این بازی موفق شد به عنوان یک تجربه مستقل و در عین حال یک پیشدرآمد برای آینده سری Silent Hill عمل کند؟ در این نقد، به بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف این بازی خواهیم پرداخت و خواهیم دید که آیا بازی The Short Message توانسته است به عنوان یک تجربه ترسناک موفق عمل کند یا خیر.
در این نقد به موضوعاتی مانند:
- داستان: آیا داستان بازی The Short Message توانسته است مخاطب را درگیر کند و حس کنجکاوی او را برانگیزد؟
- گیمپلی: آیا گیمپلی بازی The Short Message نوآورانه است و یا تنها یک کپی از آثار قبلی است؟
- طراحی محیط: آیا طراحی محیط بازی موفق شده است حس ترس و وحشت را القا کند؟
- شخصیتها: آیا شخصیتهای بازی باورپذیر هستند و با مخاطب ارتباط برقرار میکنند؟
- مقایسه با نسخههای قبلی: آیا این بازی توانسته است به استانداردهای بالای سری Silent Hill نزدیک شود؟
و بسیاری از موارد دیگر خواهیم پرداخت.
با ما همراه باشید تا به طور کامل به بررسی Silent Hill: The Short Message بپردازیم و ببینیم که آیا این بازی ارزش تجربه کردن را دارد یا خیر.
آیا شما این بازی را تجربه کردهاید؟ نظرات خود را در مورد این بازی با ما در میان بگذارید.
فهرست مطالب
داستان بازی Silent Hill: The Short Message
اولین چیزی که هنگام راهاندازی بازی The Short Message برای اولین بار به چشم میخورد، اخطار روی صفحه است که بازی شامل مضامین خودکشی، خودآزاری و زورگویی میشود.
این بازی برای گیمرهای جوان مناسب نیست و به همین دلیل رتبهبندی 15 سال به بالا دارد. با این حال، پرداختن به این موضوعات بسیار مدرن و بسیار مشکل، به The Short Message ارتباطی فراتر از ماهیت معمول اتفاقات ترسناک در یک مکان ترسناک اکثر بازیهای ترسناک میدهد.
The Short Message یک بازی ترسناک روانشناختی اول شخص است که حول محور آنیتا، یک نوجوان قهرمان داستان، میچرخد که در جستجوی دوست گمشده خود، مایا، در یک بلوک آپارتمانی متروکه و مخروبه است.
با تلفن قابل اعتماد خود برای روشن کردن راه، جستجوی خود را از طریق راهروهای پیچ در پیچ این آپارتمان متروکه آغاز میکنید که از طریق فلشبکها متوجه میشویم که به محل خودکشی چندین نوجوان تبدیل شده است.
در حالی که عمیقتر به درون ساختمان نفوذ میکنید، پیامهای متنی از دوستتان، آملی، و همچنین پیامهای مرموزتر از مایا، که به نظر میرسد از جستجوی شما آگاه است، دریافت خواهید کرد.
در این داستان، مایا یک هنرمند گرافیتی محبوب است که دنبالکنندگان زیادی در شبکههای اجتماعی دارد و شما نمونههایی از کارهای او را که دیوارهای ساختمان را آراستهاند، خواهید دید، در حالی که در سالنهای غار مانند آن قدم میزنید.
در یک پیچش ترسناک، فلشبکهای The Short Message، مایا را در فیلمبرداری زنده نشان میدهد که در کنار نمونههایی از کارهای خود ایستاده و دیالوگهای الهامبخشی درباره ارزش خود و قدرت شخصیت فردی را بیان میکند.
این کار به طرز درخشانی انجام شده است. این کار شگفتانگیز، عجیب و بیش از حد کمی ترسناک است. همچنین احترام آنیتا به مایا را تقویت میکند و حسادت او را نسبت به موفقیت و محبوبیت مایا آشکار میکند.
همانطور که مشخص میشود، آنیتا پر از تردید و ترس در مورد خود است و احساس میکند که محبوب نیست و شایسته ستایش یا تحسین کسی نیست. با پیشرفت داستان، دیوارهایی را خواهید دید که با یادداشتهای چسبنده پوشیده شدهاند که روی آنها پیامهای مضر و آسیبرسان نوشته شده است. این پیامها اغلب شامل زبان خشونتآمیز و نفرتانگیز هستند و میتوانند هنگام بازی کردن تحمل آنها دشوار باشد. این یک روش بسیار هوشمندانه برای ادغام محیط بازی در داستان است و واقعاً کمک میکند تا پیام اصلی بازی تاثیر خود را نشان دهد.
گیمپلی Silent Hill: The Short Message
یک تجربه روانشناختی اول شخص
Silent Hill: The Short Message یک بازی ترسناک روانشناختی اول شخص است که بازیکنان را در نقش آنیتا، یک نوجوان در جستجوی دوست گمشدهاش مایا، قرار میدهد. این بازی با تمرکز بر ایجاد حس تنهایی، ترس و اضطراب، تلاش میکند تا بازیکن را به دنیای تاریک و مرموز خود بکشاند.
ویژگیهای اصلی گیمپلی:
- کاوش محیطهای تاریک و مخوف: بازیکنان باید در ساختمانهای متروکه و راهروهای تاریک به دنبال سرنخهایی برای پیدا کردن مایا بگردند. این محیطها با طراحی دقیق و استفاده از نورپردازی مناسب، حس ترس و وحشت را در بازیکن ایجاد میکنند.
- حل معماها: برای پیشروی در بازی The Short Message، بازیکنان باید معماهای مختلفی را حل کنند. این معماها اغلب به داستان بازی مرتبط هستند و به بازیکن کمک میکنند تا به درک بهتری از اتفاقات پیرامون خود برسد.
- دفاع در برابر تهدیدات: در طول بازی The Short Message، بازیکنان با موجودات ترسناک و تهدیدآمیزی روبرو میشوند. برای زنده ماندن، آنها باید از این موجودات فرار کنند یا در مواقع ضروری با آنها مبارزه کنند. با این حال، گزینههای دفاعی در بازی محدود هستند و تمرکز اصلی بر روی فرار و پنهان شدن است.
- استفاده از تلفن همراه: تلفن همراه آنیتا نقش مهمی در بازی ایفا میکند. بازیکنان میتوانند از تلفن همراه برای روشن کردن راه، برقراری ارتباط با سایر شخصیتها و دریافت پیامهای جدید استفاده کنند.
نکات کلیدی در مورد گیمپلی:
- تمرکز بر جو و اتمسفر: بازی The Short Message بیشتر بر روی ایجاد جو ترسناک و روانشناختی تمرکز دارد تا اکشن و مبارزه.
- حل معماهای منطقی: معماهای بازی معمولاً منطقی هستند و با دقت در محیط اطراف میتوان آنها را حل کرد.
- اهمیت صدا: صداگذاری بازی بسیار مهم است و به ایجاد حس ترس و وحشت کمک میکند.
به طور کلی، بازی The Short Message یک تجربه ترسناک و روانشناختی است که با تمرکز بر داستان، جو و شخصیتپردازی، تلاش میکند تا بازیکن را به دنیای تاریک و مرموز خود بکشاند.
تحلیل عمیقتر بازی The Short Message و نقد هایی بر بازی
بازی The Short Message علیرغم تلاش برای بهرهبرداری از عناصر موفق بازیهای ترسناک کلاسیک، در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است. دلایل اصلی این ناکامی را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:
- تکرار کلیشهها به جای نوآوری: بازی The Short Message به جای ارائه ایدههای جدید و خلاقانه، به تکرار کلیشههای ژانر ترسناک بسنده کرده است. این تکرار نه تنها باعث خستهکننده شدن تجربه بازی میشود، بلکه باعث میشود که بازی در مقایسه با سایر آثار همژانر خود کمرنگتر به نظر برسد.
- مشکلات فنی: افت فریمهای مکرر و مشکلات عملکردی دیگر، تجربه بازی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و باعث شده است که بازیکن از تمرکز بر روی داستان و جو بازی باز بماند.
- داستان کلیشهای و شخصیتپردازی ضعیف: داستان بازی فاقد عمق و پیچیدگی لازم است و شخصیتها نیز به خوبی توسعه نیافتهاند. این ضعف باعث میشود که بازیکن با شخصیتها ارتباط عاطفی برقرار نکند و در نتیجه، از تجربه بازی لذت نبرد.
- طراحی سطح تکراری: محیطهای بازی بسیار شبیه به هم هستند و این تکرار باعث میشود که بازیکن احساس کند در یک حلقه بینهایت گیر افتاده است.
و در آخر
بازی The Short Message پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک بازی ترسناک موفق داشت، اما به دلیل مشکلات مختلفی که در آن وجود دارد، نتوانسته است به این هدف دست یابد. با ایجاد تغییرات اساسی در طراحی بازی و تمرکز بر نوآوری و کیفیت، میتوان از این بازی یک اثر هنری ماندگار ساخت.
تریلر بازی Silent Hill The Short Message
تریلر بازی Silent Hill: The Short Message را از اینجا میتوانید تماشا کنید.(بدون نیاز به فیلتر شکن)
تاریخ آخرین آپدیت: ۲۳ام مرداد ۱۴۰۳