NBA 2K25: تجربه بسکتبال واقعی‌تر از همیشه

NBA 2K25: تجربه بسکتبال واقعی‌تر از همیشه

اخبار گیم
زمان مطالعه: 8 دقیقه

گویی در قلب زمین بسکتبال ایستاده‌اید و نبض تپنده این ورزش را در دستان خود حس می‌کنید. بله، این دنیای NBA 2K25 است، جایی که بسکتبال واقعی‌تر از همیشه، نفس‌گیرتر از همیشه و هیجان‌انگیزتر از همیشه به شما چشمک می‌زند.

درست زمانی که عاشقان بسکتبال انتظارش را نداشتند، Visual Concepts و 2K با جدیدترین شاهکار خود، NBA 2K25، بار دیگر شما را به دنیای بسکتبال واقعی و نفس‌گیر دعوت می‌کنند.

سفر NBA 2K از سال 1999 با عنوان NBA Basketball 2000 آغاز شد و از آن زمان تاکنون، این سری به طور مداوم با نوآوری‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موردانتظارترین بازی‌های ورزشی در جهان تثبیت کرده است.

Visual Concepts، استودیوی خلاق و باسابقه، توسعه‌دهنده اصلی این سری است و 2K Sports، غول صنعت بازی‌های ویدیویی، وظیفه انتشار و توزیع NBA 2K را بر عهده دارد. این دو غول صنعت بازی‌های ویدیویی با همکاری یکدیگر، NBA 2K25 را به سطحی جدید ارتقا داده‌اند و تجربه‌ای بی‌نظیر از بسکتبال واقعی را برای شما رقم زده‌اند.

بازی NBA 2K25

NBA 2K25: آماده‌ی Slam Dunk در تاریخ 16 شهریور 1403 باشید!

بسکتبال واقعی‌تر از همیشه، نفس‌گیرتر از همیشه و هیجان‌انگیزتر از همیشه، منتظر شماست! NBA 2K25 در تاریخ 16 شهریور 1403 برای PlayStation 5، Xbox Series X/S، PlayStation 4، Xbox One، Nintendo Switch و PC منتشر خواهد شد.

در رابطه با دسترسی زودهنگام (Early Access) به بازی، هنوز مشخص نیست که آیا امکان اجرای بخش پیش‌درآمد (Prelude) یا هر نوع دسترسی زودهنگام دیگری برای NBA 2K25 وجود خواهد داشت.

فصل‌های NBA 2K25

همانند نسخه قبلی، سیستم فصل‌ها (Seasons) به همراه پکیج‌های حرفه‌ای (Pro) و تالار مشاهیر (Hall of Fame) که در NBA 2K24 معرفی شدند، به این نسخه هم بازگشته‌اند. در ادامه جزئیات مربوط به این پکیج‌ها آورده شده است:

پکیج حرفه‌ای (۹.۹۹ دلار):

پکیج حرفه‌ای NBA 2K25 فصل جاری، علاوه بر ۸۰ پاداش قابل‌دسترسی در پکیج پایه فصل، به شما امکان دسترسی به ۴۰ پاداش ممتاز دیگر را نیز می‌دهد. این پاداش‌ها به شرح زیر هستند:

  1. چهار پاداش خودکار اضافی فصل که به حساب کاربری شما اعمال می‌شود (جدا از مسیر پاداش)
  2. امکان کسب تا سقف ۴۵،۰۰۰ واحد VC (ارز مجازی بازی) در طول پیشروی در فصل

پکیج تالار مشاهیر (۱۹.۹۹ دلار):

  1. افزایش دهنده امتیاز تجربه (XP) به میزان ۱۵ درصد در طول فصل
  2. اعمال ۱۰ عدد «رد شدن از سطح» (Level Skip) به صورت لحظه‌ای روی مسیر پاداش فصل
  3. اعمال ۱۵،۰۰۰ واحد VC به صورت لحظه‌ای روی حساب کاربری NBA 2K شما

گزینه‌های اضافی:

  1. ارتقای پکیج (۹.۹۹ دلار): امکان ارتقا از پکیج حرفه‌ای به پکیج تالار مشاهیر (۱۰ عدد رد شدن از سطح بلافاصله پس از خرید مصرف خواهند شد)
  2. رد شدن از سطح (۱.۹۹ دلار): پیشروی یک سطح در فصل (رد شدن از سطح بلافاصله پس از خرید مصرف می‌شود)
بازی NBA 2K25

ویژگی‌ها و بخش‌های بازی NBA 2K25

ProPLAY:

فناوری ProPLAY که انیمیشن‌های واقع‌گرایانه‌تر را مستقیماً از فیلم‌های NBA به بازی منتقل می‌کند، در این نسخه نیز حضور دارد. این ویژگی در NBA 2K24 ارتقای چشمگیری ایجاد کرد و مشتاقانه منتظر هستیم ببینیم 2K چگونه این فناوری را در NBA 2K25 گسترش خواهد داد.

MyCAREER:

محبوب‌ترین بخش بازی، MyCAREER، بازگشته است و 2K تأیید کرده که بخش بحث‌برانگیز «شهر» (The City) نیز در نسخه‌های نسل جدید بازی وجود خواهد داشت. از بخش‌های «پارک» (Park) و «استریت‌بال» (Streetball) به‌صراحت نام برده شده است و همچنین اشاره‌ای به مکان‌های جدید برای بازی بسکتبال شده است.

MyTEAM:

بخش محبوب جمع‌آوری کارت بازیکنان، MyTEAM، با بازگشت چندین بخش همراه است. با ترکیب بازیکنان حال حاضر و گذشته، تیم رویایی خود را بسازید و در رقابت‌های دونفره یا مقابل هوش مصنوعی به میدان بروید. بخش «سلطان زمین» (King of the Court) نیز بازگشته است.

MyNBA:

عمیق‌ترین بخش شبیه‌سازی در تمامی بازی‌های ورزشی، MyNBA، در نسخه‌های نسل جدید بازی بازگشته است. ویژگی «عصرهای جدید» (New ERAs) با دوران‌های کاملاً تازه‌ای بازخواهد گشت.

The W

بخش The W، که یکی از بخش‌های دست‌کم گرفته‌شده در NBA 2K است، در کنسول‌های نسل جدید بازمی‌گردد. این بخش دارای قالب‌های ازپیش‌ساخته‌شده بیشتری است که با صرفاً بازی کردن قابل ارتقا هستند. با توجه به محبوبیت روزافزون WNBA به رهبری تازه‌واردانی مانند کیتلین کلارک و آنجل ریس، انتظار می‌رود این بخش شاهد پیشرفت‌ها و بهبودهای قابل‌توجهی در کیفیت باشد.

فصل‌ها (Seasons):

سیستم فصل‌ها برای سومین سال متوالی بازگشته است و برای دومین سال پیاپی، پیشرفت در MyTEAM و MyCAREER با همدیگر ترکیب می‌شوند. جوایز و آیتم‌های مصرفی منحصربه‌فردی وجود خواهد داشت. 40 سطح از جوایز برای همه قابل‌دسترس است و 40 سطح دیگر نیز با خرید پکیج‌های حرفه‌ای و تالار مشاهیر در دسترس قرار می‌گیرند.

بازی NBA 2K25 تجربه‌ای غنی از بسکتبال را با تلفیقی از احترام به تاریخ و قدرت بسکتبال مدرن وعده می‌دهد،و انتظار می رود واکنش های مثبتی از سوی بازیکنان بگیرد.

آیا آماده پرواز هستید؟هدایت هواپیما را با Microsoft Flight Simulator تجربه کنید!

بازی NBA 2K25

انتظار داریم چه تغییراتی را در NBA 2K25 ببینیم؟

دریبل زدن:

NBA 2K24 با دو مکانیک جدید یعنی دریبل‌های بلا اوت (blowout) و دریبل‌های برک داون (breakdown) همراه بود. هر دو مفید بودند، به‌خصوص دریبل‌های بلائووت برای بازیکن‌های قد بلند، اما همچنان جای پیشرفت وجود دارد.

همچنین دوست داشتیم سازنده انیمیشن دریبل مشابه با سازنده استایل دانک را ببینیم. تصور کنید که قادر باشید انیمیشن‌های خاصی را از مجموعه‌ها انتخاب کنید تا واقعاً سبک خاص خود را ایجاد کنید. برای مثال، قادر خواهید بود استایل پشت به سبد مورای (Murray) را انتخاب کنید و از چیزی شبیه به پشت به سبد پرو (Pro) استفاده کنید تا انیمیشن‌های ضعیف‌تر را حذف نمایید.

نشان‌ها (Badges):

حذف یا تضعیف نشان سوت (Whistle). ایده جالبی بود، اما اجرای آن باعث شده است که این نشان کمی بیش از حد قوی شود.

حذف محدودیت قد برای نشان‌ها.

اگر تنظیم کننده‌های زمینی (Floor Setters) بازگردند، خوب است که در صورت نیاز بتوان آن‌ها را تغییر داد. رابط کاربری Floor Setter به کمی کار بیشتر نیاز دارد تا به وضوح ببینید چه نشان‌هایی را هنگام درخواست تنظیم می‌کنید.

بازگرداندن برخی نشان‌های نسخه‌های قبلی NBA 2K مانند چسبندگی دست (Glue Hands) برای کمک به گرفتن‌های بد.

اجازه دهید بازیکنان بلندقد (۶ فوت ۱۰ به بالا) حداقل برد بدون محدودیت (Limitless Range) نقره‌ای را باز کنند، زیرا بازیکنانی مانند پاورزینگیس (Porzingis) به‌طور منظم با این برد با درصد بالایی پرتاب می‌کنند.

بازگرداندن برخی نشان‌های شخصیتی که اثرات جزئی در طول پیشرفت MyCAREER ارائه می‌دهند، مانند سگ آلفا (Alpha Dog) و غیره.

تغییرات برای بخش «سازنده» (Builder) در NBA 2K25

بازیکنان NBA 2K معتقدند که سیستم ساخت بازیکن در یکی از بهترین وضعیت‌های خود در سال‌های اخیر قرار دارد. سازندگان بازی با هر نسخه‌ی جدید، بهبودهای جزئی را اعمال می‌کنند، اما همچنان فضای پیشرفت وجود دارد.

توزیع امتیازات بر اساس قد بازیکن:

درک می‌کنیم که چرا هزینه ارتقای هر ویژگی بر اساس قد بازیکن متفاوت است، اما سازندگان باید نحوه‌ی ارزش‌گذاری هر ویژگی را با دقت بیشتری بررسی کنند. هر سال، جامعه‌ی بازی به سرعت بهترین قدها را بر اساس امتیازات دریافتی کشف می‌کنند؛ چرا که این قدها صرفا امتیاز بیشتری نسبت به سایر قدهای مشابه دریافت می‌کنند. امسال، واضحا قد ایده‌آل 6 فوت و 6 اینچ بود و در سال‌های گذشته شاهد تسلط بازیکنان با قد 6 فوت و 9 اینچ بودیم. امیدواریم سازندگان در سال آینده نگاه دقیق‌تری داشته باشند تا در زمان عرضه شاهد تنوع بیشتری در قد بازیکنان باشیم.

سیستم نام‌گذاری بازیکن:

به نظر می‌رسد امسال، اکثر بازیکن‌های ساخته‌شده با نامی شبیه به “تهدید سه سطحی” شناخته می‌شوند. تکرار مداوم این نام‌ها کمی خسته‌کننده است. سیستم بازسازی‌شده‌ی نام‌گذاری که در گذشته نام‌های منحصربه‌فردی ارائه می‌داد، گزینه‌ی جذابی برای بازگشت به نظر می‌رسد.

ایده‌ی جدید: سیستمی که به صورت پویا و با ارتقای بازیکن، نام او را تغییر دهد، می‌تواند بسیار جالب باشد. برای مثال، شما با امتیاز کلی 60 شروع می‌کنید و نام شما “آینده‌دار” است. اگر در ابتدای بازی روی مهارت بلاک‌شات تمرکز کنید، به “آینده‌دار بلاک‌شات زن” تبدیل می‌شوید. طراحی الگوریتمی برای این کار نیازمند تلاش زیادی است، اما می‌تواند قابلیت جالبی برای نسخه‌های آینده‌ی NBA 2K باشد.

امکان تغییر ویژگی‌های بازیکن پس از ساخت:

تغییر ویژگی‌های بازیکن پس از ساخت، از طریق تمرین، حرکات تمرینی یا نوعی چالش، یکی از تغییرات بزرگی است که دوست داریم ببینیم. در این سیستم، باید برای افزایش امتیاز در یک بخش، از امتیاز بخش دیگری کم کنید. این قابلیت به بازیکنانی که تقریبا بازیکن ایده‌آل خود را ساخته‌اند اما از برخی جزئیات راضی نیستند، کمک می‌کند تا تغییرات جزئی اعمال کنند. بسیاری از بازیکنان مجبور به بازسازی کامل بازیکن برای افزایش یک ویژگی خاص یا حذف ویژگی‌ای که استفاده نمی‌کنند، می‌شوند.

نمایش انیمیشن‌های قابل دسترس:

نمایش انیمیشن‌هایی که بازیکن ساخته‌شده می‌تواند در حین ساخت اجرا کند، تغییر دیگری است که دوست داریم ببینیم. این قابلیت می‌تواند در یک بخش مجزا قرار گیرد. ایده‌آل این است که قبل از تست بازیکن در بخش تست 3 در مقابل 3 یا 5 در مقابل 5، حتی بتوان انیمیشن‌های دلخواه را انتخاب کرد. وبسایت ما همه‌ی الزامات انیمیشن را در اختیار دارد، اما داشتن این قابلیت در داخل بازی نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

کاهش وابستگی متقابل ویژگی‌ها:

دوست داریم بازیکنی بسازیم که در زمین باز، دریبل‌زن مستقیم و سریعی باشد اما لزوما در حرکات دریبل حرفه‌ای مهارت نداشته باشد. اما در حال حاضر، برای افزایش سرعت با توپ، مجبور به افزایش ویژگی کنترل توپ هستیم که بسیار گران است و باعث ضعیف‌تر شدن بازیکن در بخش‌های دیگر می‌شود.

بازگرداندن ویژگی‌های قدیمی و تفکیک پرتاب‌های سه امتیازی در حرکت و ایستاده:

شاید بازگرداندن برخی ویژگی‌های قدیمی و تفکیک پرتاب‌های سه امتیازی در حرکت و ایستاده، بتواند به خلق بازیکن‌های منحصربه‌فردتر کمک کند.

بازی NBA 2K25

لیست تغییر هایی برای بهبود بخش «گیم‌پلی» (Gameplay) در NBA 2K25

پاس دادن:

سیستم پاس دادن نیاز به بازنگری دارد. با توجه به هزینه، به نظر نمی‌رسد که دقت پاس بالاتر به اندازه کافی ارزش داشته باشد. پاس‌های سریع‌تر خوب هستند، اما به مزیت دیگری نیاز است. بارها پیش می‌آید که بازیکن من توپ را به سینه بازیکن جلوی من پاس می‌دهد. نیاز به انیمیشن‌های بیشتری است که توپ را از اطراف مدافع رد کند. همچنین باید هندآف با دریبل به بازی اضافه شود، به خصوص با توجه به اینکه این حرکت در حمله تیم‌های NBA با بازیکنانی مانند یوکیچ، سابونیس و سنگون به یک عنصر اصلی تبدیل شده است.

محیط بازی:

2K بسیار به ایده شهر (The City) متعهد است، اما همچنان بسیار بزرگ است. اگر آن‌ها به دنبال همان حس هستند، فکر می‌کنم چیزی شبیه به 2K19/20 که همه فروشگاه‌ها و ساختمان‌های اطراف زمین‌های پارک وجود داشتند، بهتر باشد. با این حال، آن‌ها باید زمین‌های پارک را به عنوان یک بخش جداگانه از شهر ایجاد کنند تا مطمئن شوند پارک‌بازان می‌توانند بازی پیدا کنند.

زمین‌های پارک برای از بین بردن سایه‌هایی که زمین‌ها را فرا می‌گیرد، به نورپردازی بهتری نیاز دارند.

دیدن زمین‌های رک (Rec) متعدد در مکان‌های مختلف،می تواند جذاب باشد. طراحی زمین جدید در هر فصل جالب است، اما همان مرکز رک یکنواخت شده است. NBA Live با مکان‌های مختلف زمین، محیط بازی را به درستی اجرا کرده بود. نیازی به مکان‌های واقعی نیست، اما یک زمین ۵ در ۵ در مکانی شبیه به روکر (Rucker) یا ساحل ونیز (Venice Beach) شگفت‌انگیز خواهد بود.

بازی NBA 2K25

NBA 2K25: ستارگان روی جلد، هیجان را به اوج رساندند!

انتظار برای NBA 2K25 با رونمایی از کاورهای بازی به اوج خود رسیده است. ستارگان بسکتبال زینت‌بخش جلد این نسخه هستند و نویدبخش تجربه‌ای بسکتبالی بی‌نظیر و هیجان‌انگیز برای طرفداران این ورزش در سراسر جهان هستند.

جیسون تیتوم، ستاره جوان و درخشان بوستون سلتیکس، به عنوان کاور نسخه استاندارد انتخاب شده است. تیتوم که با حرکات تکنیکی و پرتاب‌های مرگبار خود شناخته می‌شود، بدون شک هواداران بسکتبال را مجذوب خود خواهد کرد.

در اقدامی ابتکاری، آجا ویلسون، ستاره بی‌بدیل WNBA، به عنوان کاور نسخه WNBA NBA 2K25 معرفی شده است. ویلسون که با قدرت و مهارت فوق‌العاده خود در زمین بسکتبال می‌درخشد، الهام‌بخش نسل جدیدی از بازیکنان بسکتبال بانوان خواهد بود.

اما هیجان به همین جا ختم نمی‌شود! نسخه All-Star بازی مزین به حضور جیسون تیتوم و آجا ویلسون به طور همزمان است. این ترکیب منحصربه‌فرد، اتحاد و همبستگی بسکتبال بانوان و آقایان را به زیبایی به تصویر می‌کشد و نویدبخش یک تجربه بسکتبالی بی‌نظیر و فراگیر برای تمام طرفداران است.

علاوه بر این، نسخه تالار مشاهیر NBA 2K25 با حضور وینس کارتر، افسانه بسکتبال، رونمایی شد. کارتر که با حرکات اکروباتیک و دانک‌های کوبنده خود شناخته می‌شود، بدون شک نوستالژی بسکتبال را برای بسیاری از طرفداران زنده خواهد کرد.

انتشار کاورهای NBA 2K25 بازتاب‌های گسترده‌ای در میان طرفداران این بازی و جامعه بسکتبال داشته است. بسیاری از کارشناسان و منتقدان این حرکت را اقدامی خلاقانه و جسورانه از سوی سازندگان بازی می‌دانند که نشان‌دهنده تعهد آنها به تنوع، برابری و ارائه تجربه‌ای فراگیر برای تمام طرفداران بسکتبال است.

آیا شما برای تجربه NBA 2K25 هیجان‌زده هستید؟ کاور مورد علاقه شما کدام است؟

منبع

تریلر رسمی بازی NBA 2K25 را از اینجا تماشا کنید.(با فیلتر شکن وارد شوید)

تاریخ آخرین آپدیت:  ۱۰ام مرداد ۱۴۰۳

پایان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید