آقای احمد رضا پاساد

از کارخانه تا گلخانه: ماجرای Tisaflower و خاکی که گل داد

کافه گفتگو
زمان مطالعه: 6 دقیقه
4.7/5 - (3 امتیاز)

سلام و عرض ادب و احترم ، جناب آقای احمد رضا پاساد خیلی از شما متشکرم که این گفتگو را پذیرفتید باعث افتخار ماست که میهمان عزیزی چون شما داریم.

لطفا بیوگرافی کوتاهی از خودتان بفرمایید و اگر می خواهید سلامی با مخاطبان کافه گفتگو داشته باشید

آقای احمد رضا پاساد :درود بر عاشقان گل و گیاه و و حیوانات بنده احمدرضا پاساد هستم متولد 5 آبان 1366 بچه کرجم و اینکه الان حدود 4 ساله که گلخونه دارم ولی قبلش یه کارخونه کار میکردم . تحصیلاتم کارشناسی مدیریت صنعتیه و بعنوان یه کارگر ساده رفتم تو کارخونه ولی با تلاش و کوشش و خیلی چیزهای دیگه بعنوان مدیر برنامه ریزیمنصوب شدم.

مدیر برنامه ریزی در یکی از  بزرگترین شرکت های طراحی دکوراسیون و رک ایران یعنی پایا سیستم و پایا طرح و فرم که دو تا شرکت بودن که بعد ادغام شدن منصوب شدم بسیار حقوق خوبی داشتم و بسیار جایگاه عالی داشتم ولی اون چیزی که می خواستم نبود . از نظر مالی برام مهم نبود ولی الی از نظر ذهنی برام مهم بود جایی باشم که راحت باشم و بعد از حدود 7 سال از کارخونه با بهترین جایگاه و حقوق دراومدم . با سختی بسیار زیاد کار گلخونه رو استارت زدم.

تصویری از پیج tisaa_flower با آموزشهای آقای احمد رضا پاساد
تصویری از پیج tisaa_flower با آموزشهای آقای احمد رضا پاساد

سوالات از آقای احمد رضا پاساد :  

کافه گفتگو : آقای پاساد، برند “Tisaflower” چگونه شروع به کار کرد و چه مراحلی را برای راه‌اندازی آن طی کردید؟

آقای احمد رضا پاساد : ما برای شروع کار هرچی داشتیم و نداشتیم، از پول نقد گرفته تا هرچی غیرنقدی بود، جمع کردیم. من و یکی از دوستام دست به کار شدیم و به مدت ۵۲ روز از صفر شروع کردیم. زمینی که حتی علف هرز هم به زور توش رشد می‌کرد، رو گرفتیم و شروع به درست کردنش کردیم. آهن گذاشتیم و روش نایلون کشیدیم، بدون اینکه هیچ تجربه‌ای داشته باشیم. این کارمون اشتباه بود، ولی انگار برای ما جواب می‌داد، و دلیلش فقط تلاش و پشتکارمون بود. شروع کردیم به کار و کل گلخونه رو سرپا کردیم. بعد از ۵۲ روز، اولین فروش رو توی گلخونمون شروع کردیم.

کافه گفتگو : چه چالش‌هایی در مسیر راه‌اندازی برند “Tisaflower” با آن‌ها مواجه شدید و چگونه بر آن‌ها غلبه کردید؟

آقای احمد رضا پاساد : از چالش‌ها نگم براتون! من ۴ یا ۵ بار تو همین کاری که الان دارم، ورشکست شدم. فقط توی دو ماه اول کارمون، اولین ورشکستگیمون رو تجربه کردیم، به خاطر سرمای شدید و کمبود تجربه. تمام گیاهامون تو یه شب سوخت! وقتی می‌گم “سوختن” منظورم همون یخ زدنِ گیاه‌هاست.

سرما همه گیاهامون رو از بین برد و ما رفتیم تو منفی. این اتفاق حدود ۴ سال پیش افتاد و یه ضربه خیلی سخت بود. شریکم اون موقع رفته بود یه جای دیگه و کار خودش رو شروع کرده بود و من تک و تنها مونده بودم. با این حال، نذاشتم این شکست منو متوقف کنه و دوباره شروع کردم. ترفندهای مختلفی رو امتحان کردم. هر بار که می‌دیدم دارم داغون می‌شم و ورشکست می‌شم، درس می‌گرفتم و اون مسیر رو دیگه نمی‌رفتم. می‌رفتم سراغ یه مسیر دیگه، و همین شد دلیل پیشرفت ما. در واقع، شکست‌هامون باعث پیشرفتمون شد.

کافه گفتگو : به نظر شما، چه عواملی برای موفقیت در صنعت گل و گیاه و بخصوص گیاهان آپارتمانی ضروری است؟

آقای احمد رضا پاساد : مهم‌ترین چیز برای موفقیت تو صنعت گل و گیاه، عشق به گل‌ها و موجودات زنده‌ست. الان تو دورانی هستیم که داشتن یه محصول به تنهایی باعث موفقیت نمی‌شه؛ بلکه این عشقه که شما به اون محصول دارین و با اون عشق ارائه‌ش می‌کنین، که موفقیت رو میاره. مردم هم این عشق رو تو چشم‌های شما می‌بینن و می‌فهمن. از کوچیک‌ترین و دورترین جاها می‌تونین به موفقیت برسین، مثل اتفاقی که برای من افتاد. من تو جایی شروع کردم که حتی ماشین هم رد نمی‌شد! الان یکی از گلخونه‌هام تو یه جای پرت هست که هیچ‌کس فکرش رو نمی‌کنه اونجا بشه گلخونه زد. برای خیلی‌ها عجیبه که چطور اونجا گلخونه راه انداختم.

این عشق و علاقه‌ست که نه فقط تو این صنعت، بلکه تو هر صنعتی، می‌تونه شما رو به موفقیت برسونه.

آقای احمد رضا پاساد
آقای احمد رضا پاساد

کافه گفتگو : آیا نکات خاصی برای به درآمد رساندن یک کسب‌وکار در زمینه گل و گیاه دارید که می‌توانید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟

آقای احمد رضا پاساد : نکته‌های زیادی هست که باید بهشون توجه کنیم. اول از همه، اینکه گیاهانی رو ارائه بدیم که مردم بتونن تو خونه‌هاشون راحت ازشون نگهداری کنن. نکته بعدی اینه که قبل از فروش محصول، نحوه نگهداری ازش رو به مشتری‌ها آموزش بدیم. یه نکته خیلی مهم دیگه، صداقته. تو هر کاری صداقت همیشه جواب می‌ده و اگه نباشه، مطمئن باش تو هیچ کاری موفق نمی‌شی. یکی دیگه از نکات مهم اینه که محصولاتی رو ارائه بدی که کیفیت بالایی داشته باشه و خودت ازش مطمئن باشی. مثل خاک و کودهایی که ما الان داریم ارائه می‌دیم. اینطوری هم خودت خوشحال می‌شی، هم رضایت مشتری رو جلب می‌کنی.

کافه گفتگو : چه استراتژی‌هایی برای بازاریابی و جذب مشتریان در برند “Tisaflower” به کار بردید؟

آقای احمد رضا پاساد : استراتژی اصلی ما اینه که روی محتوا، تبلیغات و صداقتمون کار کنیم. همچنین روی فن بیانمون هم خیلی کار می‌کنیم، چون نحوه ارائه خیلی مهمه. از طرفی، ارائه مطالبی که به درد کسایی بخوره که تو خونه هستن، برای ما اولویت داره. این استراتژی تا الان بهترین بوده و همیشه ازش جواب گرفتیم.

کافه گفتگو : برند “Tisaflower” چگونه به متمایز شدن از رقبا در بازار کمک کرده است؟

آقای احمد رضا پاساد : قطعاً وجه تمایز ما خاکمونه. ما خاکی تولید می‌کنیم که واقعاً تو ایران لنگه‌ش نبود. حدود ۴ سال پیش این خاک رو تولید کردیم. البته از اون موقع چند نفر سعی کردن خاکی مشابه بزنن، ولی کسایی که از خاک ما استفاده می‌کنن، در نهایت دوباره میان سمت ما، چون کیفیت خاک ما همچنان تو ایران بی‌نظیره. بعد از اون هم گل و گیاه‌هایی که ارائه می‌دیم، جزو نقاط قوت ما هستن.

کافه گفتگو : آیا در آینده برنامه‌ای برای توسعه یا تغییر در محصول یا خدمات برند “Tisaflower” دارید؟

آقای احمد رضا پاساد : توسعه همیشه بوده و ما هم از همون اول به فکرش بودیم. اوایل فقط یه گلخونه ۲۰۰ متری داشتیم، ولی الان نزدیک ۱۰۰۰ متر گلخونه داریم که شامل ۲ تا گلخونه میشه. انواع و اقسام گل‌ها رو داریم و تولیدی‌هاشون رو هم کنارشون راه انداختیم. اولش خودم تنها بودم، ولی الان حدود ۸ تا پرسنل عالی داریم که هرکدوم یه بخشی رو دست گرفتن و تو این مجموعه مشغول به کارن. همه‌شون هم فوق‌العاده هستن..

کافه گفتگو : چه منابع یا ابزارهایی برای کمک به رشد و موفقیت برند خود استفاده کرده‌اید؟

آقای احمد رضا پاساد : ابزارهایی که استفاده می‌شن، قطعاً کتاب‌ها و پادکست‌ها هستن که فوق‌العاده می‌تونن بهتون کمک کنن تا توی یه شغل موفق بشید. همچنین استفاده از اساتید مختلف تو هر زمینه‌ای که توش هستید، خیلی می‌تونه کمک‌کننده باشه. لازم نیست حتماً همه مسیرها رو خودتون تنهایی برید، می‌تونید با آموزش دیدن خیلی جلو بیفتید. شاید یه مقدار هزینه داشته باشه، ولی به نظر من کاملاً ارزشش رو داره و به‌صرفه است.

خاک تیساگل
تصویر از خاک تیساگل

کافه گفتگو : چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید و نیازهای آن‌ها را شناسایی می‌کنید؟

آقای احمد رضا پاساد : ما قطعاً از بازخوردهایی که تو اینستاگرام می‌گیریم، چه از دایرکت، چه از کامنت‌ها، و حتی از صحبت‌های رو در رو با مشتری‌هامون، نیازسنجی رو به صورت ۱۰۰ درصد انجام می‌دیم. هر روز این کار رو انجام می‌دیم و محتوایی که تولید می‌کنیم دقیقاً بر اساس همین نیازسنجی‌هاست. ما تصمیم نمی‌گیریم که چه محتوایی درست کنیم، بلکه می‌بینیم مردم بیشتر از ما چی می‌خوان و همون رو تولید می‌کنیم. علاوه بر این، کیفیت خاک و محصولاتمون هم بهتر شده و این رو از بازخوردهایی که مشتری‌ها بهمون دادن، فهمیدیم و بازخورهای اونها کمک کرد به بهبود این محصولات.

کافه گفتگو : آیا تجربیات خاصی از موفقیت‌های برند “Tisaflower” دارید که بتوانید با ما به اشتراک بگذارید؟

آقای احمد رضا پاساد : یکی از بهترین تجربیات من اینه که وقتی افراد وارد گلخونه من می‌شن، با لبخند وارد می‌شن و این انرژی مثبتی که تو پیجمون هست، جوری به اونها منتقل شده که خودشون هم همون انرژی رو به گلخونه می‌آرن. این چرخه ادامه داره و برام خیلی جالب و لذت‌بخشه. من هیچ وقت به این موضوع فکر نمی‌کردم، ولی واقعاً برای من تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای بوده.

تصویر آقای احمد رضا پاساد در گلخانه تیساگل
تصویر آقای احمد رضا پاساد در گلخانه تیساگل

کافه گفتگو : جناب آقای پاساد عزیز، از شما بسیار متشکرم که در این گفتگو شرکت فرمودید. اگر کلام آخری دارید، خوشحال می‌شویم بشنویم.

آقای احمد رضا پاساد : در پایان، لازم می‌دانم از همسرم، خانم فرنوش تک فلاح، به شدت تشکر کنم. او در این مسیر خیلی به من کمک کرد و بار زیادی روی دوشش بود. اگر او نبود، نمی‌دانم اصلاً می‌توانستم این مسیر را ادامه دهم یا نه. همچنین از همکارانم تشکر می‌کنم، به ویژه آقای حمید عباسی که الان با هم شریک هستیم و واقعاً انسان فوق‌العاده‌ای است و مرد شریفی است، و همچنین از میثم غفاری و دیگر دوستان.

امیدوارم مطالبی که گفتیم به درد مخاطبان شما بخورد و گره‌ای از کار کسی باز کند.

موفق و پیروز باشید.

تاریخ آخرین آپدیت:  ۵ام مهر ۱۴۰۳

پایان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید