Horizon Forbidden West: چه چیزی در غرب ممنوعه پنهان شده است؟

Horizon Forbidden West: چه چیزی در غرب ممنوعه پنهان شده است؟

اخبار گیم
زمان مطالعه: 8 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

بازی Horizon Zero Dawn نیازی به دنباله نداشت. داستان بازی با تمام شدن آن، کامل به نظر می‌رسید. ما شاهد سفری بودیم که طی آن، آloy از طردشده‌ی قبیله‌ی Nora به کسی تبدیل شد که به تنهایی تقریبا از یک آخرالزمان رباتی جلوگیری کرد. این حس کامل بودن در بازی‌های بزرگ با بودجه‌ی بالا، به ندرت دیده می‌شود.

آیا ساخت دنباله برای Horizon Zero Dawn ضروری بوده است؟ قطعا بازگشت به زمین عجیب و غریب ماقبل تاریخ و آینده‌ای دور، جایی که دایناسورهای رباتیک در خشکی پرسه می‌زنند و قبایل انسان‌ها برای زنده ماندن در زیر سایه آن‌ها تلاش می‌کنند، جذاب است. اما آیا ساخت این دنباله واقعا ضروری بود؟

اطلاعات بازی Horizon Forbidden West

  • توسعه‌دهنده: Guerrilla, Nixxes Software
  • ناشر: PlayStation
  • تاریخ انتشار: 21 مارس 2024
  • پلتفرم: ویندوز

ماجراجویی دیگری برای Aloy در سرزمین ناشناخته ها!

در بازی Horizon Forbidden West، استودیوی Guerrilla Games ثابت می‌کند که داستان Aloy در واقع سزاوار فصل دیگری است. این بازی یک دستاورد فنی عظیم است که احساس “نسل بعدی” را القا می‌کند و از همه مهمتر، جزئیات کوچک‌تر و انسانی‌تری را نیز به تصویر می‌کشد.

در Horizon Zero Dawn شاهد سفری بودیم که طی آن، Aloy از طردشده‌ی قبیله‌ی Nora به یک قهرمان نجات‌دهنده‌ی دنیا تبدیل شد. بازی Horizon Forbidden West بار این موفقیت را بر دوش او نشان می‌دهد. تلاش او برای یافتن راه‌حلی برای مقابله با آفت قرمزی که در حال نابودی حیات وحش و پوشش گیاهی است، او را به سمت غرب، به سمت کالیفرنیا سوق می‌دهد.

این سرزمین به دلیل اشغال شدن توسط قبیله‌ی خشن Tanakth، توسط قبیله‌ی Carja ممنوعه اعلام شده است. با وجود تمام دستاوردهایش در بازی قبلی، Aloy در این محیط جدید یک غریبه است. با این حال او تنها نیست. Varl و Erend، دو همراه او از بازی اول، برای مبارزه در کنار او حضور دارند، اما سنگینی ماموریت او باعث دوری‌اش از دوستانش می‌شود. او از دنیا ناامید شده است. او در تلاش برای نجات سیاره از آفت در حال گسترش است، اما در عین حال با سیاست‌های پست و مشاجرات بی‌ارزش روبرو می‌شود.

کمی بعد از رسیدن به غرب ممنوعه، Aloy در درگیری‌های درونی قبیله‌ی Tenakth و یک گروه شورشی به رهبری زنی جنگجو به نام Regalla گرفتار می‌شود. Regalla یاد گرفته است که چگونه ماشین‌ها را تحت کنترل خود درآورد. این تعقیب و گریز، Aloy را به سفری عظیم می‌فرستد که در نهایت باعث گسترش چشمگیر دنیای علمی-تخیلی بازی فراتر از بازی قبلی می‌شود.

در حالی که Aloy هرگز نسبت به افراد درمانده و نیازمند بی‌تفاوت نیست، اما در ابتدای بازی او از برقراری ارتباطات اجتماعی فرار می‌کند. او به طور پنهانی و بدون خداحافظی در شب ناپدید می‌شود تا از کمک Varl اجتناب کند، و Erend را نیز کنار می‌زند، چرا که بدون کلمه‌ای او را بعد از بازی اول ترک کرده بود. او خود را مجبور به یک زندگی منزوی می‌کند زیرا نمی‌خواهد دیگران را با بار مشکلات خودش سنگین کند.

داستانی حماسی ، گیم پلی جذاب همه با Horizon Forbidden West

در اینجا است که دنباله بازی درخشش پیدا می کند. داستان همچنان شخصی باقی می ماند. بازی Horizon Forbidden West در مورد برقراری مجدد ارتباط با انسانیت و شکل‌گیری یا بازسازی دوستی‌ها است.

دلیل موفقیت بازی Horizon Forbidden West شخصیت‌هایی هستند که دنیا را پر کرده‌اند. Varl و Erend برمی‌گردند، اما بازی علاقه بیشتری به “گردهم آوردن یک تیم” دارد. این تیم شامل افراد فوق العاده جدیدی در حلقه نزدیک Aloy مانند Zo، شخصیتی سرسخت از یک قبیله عمدتا صلح آمیز، و Kotallo، جنگجویی غمگین که به تازگی بازوی خود را از دست داده است، می شود. هر شخصیت دیدگاه‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد و رویدادها را از زاویه‌ای متفاوت برای شما بازگو می‌کند. این باعث پررنگ شدن دنیای Horizon Forbidden West و القای حس زندگی در آن می‌شود.

تمرکز روی شخصیت‌ها در بازی Horizon Forbidden West از زمانی که صرف مکالمات با همراهان می‌کنید کاملاً مشهود است. در صورت تمایل، می‌توانید ساعت‌ها با هم‌رزمان خود صحبت کنید. در حالی که این یک داستان خطی با تنها چند شاخه برای انتخاب است، باز هم با این شخصیت‌ها روابط عمیقی برقرار می‌کنیم. شاید به اندازه بازی‌های نقش‌آفرینی کلاسیک مانند Mass Effect و Dragon Age حق انتخاب نداشته باشد، اما احساس نزدیکی با همراهانمان در این بازی به همان اندازه است. این چیزی است که در نهایت باعث می‌شود Horizon Forbidden West فراتر از یک بازی اکشن جهان‌باز معمولی باشد.

گرافیک Horizon Forbidden West جذاب تر از واقعیت!

استودیوی Guerrilla Games همیشه بازی‌های زیبایی ساخته اما در اینجا، هنر فنی تیم سازنده در خدمت روایت داستان قرار گرفته است. انیمیشن‌های فوق‌العاده، شخصیت‌هایی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید را جاندار می‌کنند. چهره‌های همراهان شما زمانی که با Aloy واکنش نشان می‌دهند، زنده می‌شوند. لحظاتی که شاهد گفتگوی شخصیت‌ها با یکدیگر هستید، از تاثیرگذارترین بخش‌های بازی هستند. بازگشت به پایگاه برای شنیدن صحبت‌های دوستان در مورد اتفاقات، اهمیت داستان را تقویت می‌کند.

شما فقط از طریق روایت متوجه تهدیدی که Regalla و یاغیانش برای منطقه ایجاد می‌کنند نمی‌شوید، بلکه ترس و خشم آن‌ها را در اطرافیانتان نیز می‌بینید. دیدن مبارزه Erend برای کنترل خشم ذاتی‌اش که می‌خواهد همه چیز را با چکش له کند یا اشتیاق Varl برای حمایت از Aloy، همگی به خاطر احساسی است که روی صورت‌هایشان نقش بسته است. در داستانی درباره‌ی یافتن انسانیت خود، توانایی دیدن انعکاس آن زندگی در اطرافیانتان، به خوبی این موضوع را القا می‌کند.

ویژگی هایی از Horizon Forbidden West که شما را متعجب میکند!

انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید به طرز شگفت‌انگیزی کوچک هستند، اما در واقع یکی از تاثیرگذارترین ویژگی‌های Horizon Forbidden West به شمار می‌روند. حتی شخصیت‌های فرعی هم بر اساس کارهای شما دیالوگ‌هایشان را به‌روزرسانی می‌کنند. به‌روزرسانی دیالوگ آن‌ها بر اساس کارهای ساده‌ای مانند اینکه پس از بازگشت به پایگاه ابتدا با چه کسی صحبت کرده‌اید، انجام می‌شود.

معمولا گشتن در یک اردوگاه و صحبت با تمام شخصیت‌های غیرقابل‌بازی، یک کار جانبی پیش از بازگشت به دنیای بازی برای تکمیل لیست کارها به حساب می‌آید. اما زمانی که شخصیت‌ها در مورد فردی که قبلا با او صحبت کرده‌اید، نظر می‌دهند، به کوچک‌ترین انتخاب‌ها هم وزن می‌دهد. مثلا Kotallo ممکن است بگوید که دو دقیقه پیش شنیده قصد دارید همراهان دیگری را با خود به ماموریتی ببرید. این موضوع باعث می‌شود احساس کنید این دوستی‌ها ملموس هستند.

درسته که انتخاب‌های بزرگ مثل طرفداری از یک قبیله در مقابل دیگری رو انجام نمی‌دهید، اما آشکار شدن نتایج انتخاب‌های به ظاهر پیش پا افتاده‌تون، شما رو وارد دنیای بازی می‌کنه. قرار دادن شما در بطن این دنیا، تمرکز اصلی بازی Horizon Zero Dawn بود. با خواندن یادداشت‌های تاریخی و رفتن به نقاط دیده‌بانی، می‌تونستید از مناظر اطرافتون سر در بیارید و دنیای قدیم و جدید رو با هم ادغام کنید. اما توجه به دیالوگ‌های شخصیت‌های غیرقابل‌بازی، این فلسفه‌ی طراحی رو با تأثیرگذاری فوری‌تری پیش می‌بره و شما رو به عنوان بازیکن، وارد زندگی شخصیت‌های دنیایی که در حال کاوشش هستید، می‌کنه.

Horizon Forbidden West ترکیب گذشته و آینده در غرب وحشی!

Horizon Forbidden West یکی از زیباترین بازی‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم. دنیای بازی برشی از جنوب غربی آمریکا است که به گونه‌ای فشرده شده تا بتوانید در عرض ده دقیقه از لاس‌وگاس به سان‌فرانسیسکو سفر کنید. اگر زیاد به این موضوع فکر کنید، تناسب عجیب به نظر می‌رسد، اما از میزان واقعی بودن آن کم نمی‌کند. طیف وسیعی از محیط‌های زیستی برای کاوش وجود دارد: کوه‌های سنگی به بیابان‌های خشک، جنگل‌های انبوه، یخچال‌های طبیعی، اقیانوس‌های آبی عمیق و شهرهای متروکه تبدیل می‌شوند.

با این حال، بازی با جزئیات جان می‌گیرد – سنگ‌های لب‌پر شده و کثیف در مسیرهای کوهستانی، برگ‌هایی که در میان درختان تکان می‌خورند، درخشش نور خورشید روی برف نرم – و همه اینها تحت تاثیر آب و هوا و اقلیم دائما در حال تغییر برجسته می‌شوند. تماشای آن واقعا زیباست.

با این حال، این دنیای آرامی نیست، موجودات مکانیکی Horizon برگشته‌اند و تأثیر عمیقی روی دنیا می‌گذارند. محیط‌های بازی پر از ماشین‌های جدید و قدیمی است. اگر آن‌ها را به حال خودشان رها کنید، می‌بینید که در این محیط زندگی می‌کنند. برای مثال، Grimhorn ها زمین را بذر می‌پاشند یا Fireclaw ها با غرش از مناطق جنگلی بیرون می‌آیند و باعث ایجاد شعله‌های آتش در مسیر حرکتشان می‌شوند. با این حال، این عناصر مکانیکی و طبیعی در تضاد با هم قرار نمی‌گیرند. آن‌ها با هم ترکیب شده و با یکدیگر تعامل دارند و باعث می‌شوند دنیا مانند یک کل منسجم به نظر برسد.

انتقاد هایی که به Horizon Forbidden West وارد شده است.

با اینکه دنیای بازی Horizon Forbidden West بسیار زیباست، سفر کردن در غرب ممنوعه می‌تونه آزاردهنده باشه. کنترل حرکات Aloy بیشتر از حد انتظار چالش‌برانگیزه. استودیوی Guerrilla بهتون امکان می‌ده توی تنظیمات بازی، حرکات رو دقیق‌تر کنید، اما این قابلیت محدوده داره. اینکه Aloy نتونه لبه‌هایی رو که به طور واضح نشونه گرفته رو بگیره و سقوط کنه، اتفاق غیرمعمولی نیست. همچنین ممکنه نتونه از نردبان بالا بره و گاهی اوقات توی محیط گیر کنه. حرکاتش غیرقابل‌تصمیمه و باعث برهم خوردن روند بازی می‌شه.

این موضوع که با وجود این همه زیبایی، تعامل با محیط بازی سخت باشد، خیلی ناامیدکننده است. در بدترین حالت، این مشکل می‌تواند باعث مرگ بشود که بسیار آزاردهنده است. بازی آن حس روان و سیال حرکتی را که انتظار می‌رود ندارد و این موضوع باعث میشود با هر بار گیر کردن و مشکل، بیشتر اذیتتان بخورد.

این کنترل ناپrecise (غیرقابل‌تصمیم) و clunky (ناهموار) حرکات، به خصوص موقع استفاده از سواری‌ها به یک کابوس واقعی تبدیل می‌شود. حیوان سواری شما ممکن است در مواقع گشتن در دنیا مدام از این طرف به آن طرف کشیده شود یا اصلا گیر کند و نتواند حرکت کند.

مبارزات در Horizon یک شاهکار اکشن به تمام معناست!

مبارزات بازی Horizon Forbidden West یک رقص جالب برای یادگیری است که باعث تعجب بازیکنان میشود. علاوه بر ماشین‌هایی که Aloy باید آن‌ها را نابود کند، او همچنین زمان قابل توجهی را صرف مبارزه با شورشیان انسانی از قبایل مختلف می‌کند. مبارزه با انسان‌ها سرگرم‌کننده است، اما کم‌کم تکراری می‌شود زیرا بهترین استراتژی (استفاده از توانایی Aloy برای کند کردن زمان و شلیک به سر دشمنان) در طول بازی ثابت باقی می‌ماند.

ولی مبارزه با ماشین‌ها واقعا هیجان‌انگیز است. تشخیص نقاط ضعف یک هیولای غول‌پیکر و ضربه زدن به آن‌ها با زرادخانه‌ی عجیب و غریب Aloy خیلی لذت‌بخش است. رویارویی با یک Apex Tideripper فقط با چند تله‌ی الکتریکی دست‌ساز و چندتا تیر آغشته به اسید، تجربه‌ای فوق‌العاده است. این نقاط ضعفِ وابسته به عناصر، به مبارزات بازی عمق می‌دهند و یادگیری نحوه‌ی سوءاستفاده از آن‌ها، بسیار باارزش است.

در نبردهای حماسی با ماشین‌های عظیم بازی Horizon Forbidden West، شما نیاز دارید تا الگوهای حمله را به خوبی یاد بگیرید، از تأثیر وضعیت‌های مختلف (مثل مسمومیت یا آتش گرفتن) روی دشمن و خودتان آگاه باشید، و به دنبال نقاط ضعف آن‌ها بگردید. این مبارزات می‌توانند طولانی شوند، به خصوص در اوایل بازی که هنوز ضعیف هستید. در حالی که این مبارزات نسبت به بازی‌هایی مثل Monster Hunter کمی کم‌چالش‌تر هستند، اجرایی سریع‌تر و روان‌تر از ایده‌ی مشابهی را ارائه می‌دهند.

جمع بندی Abazi

Horizon Forbidden West دنباله‌ای شایسته برای بازی Horizon Zero Dawn است که دنیایی زیبا و سرشار از جزئیات، داستانی جذاب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی را به شما ارائه می‌دهد. گشت و گذار در سرزمین‌های ممنوعه و کشف رازهای این دنیای پسا-آخرالقیمی تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی است.

مبارزات بازی هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز هستند، به خصوص نبردها با ماشین‌های غول‌پیکر که نیاز به هوش و استراتژی دارند. تنوع سلاح‌ها و زره‌ها در بازی بسیار زیاد است و می‌توانید با توجه به سبک بازی خودتان آن‌ها را ارتقا دهید.

داستان بازی جذاب و پرماجرا است و به خوبی روایت می‌شود. شخصیت‌های بازی همگی به خوبی پرداخت شده‌اند و Aloy به عنوان شخصیت اصلی، شخصیتی قوی و الهام‌بخش است.

موسیقی و صداگذاری بازی هم در سطح بالایی قرار دارند و به خوبی حس و حال دنیای بازی را القا می‌کنند.

گرافیک بازی بسیار زیبا و چشم‌نواز است و جزئیات محیط بازی به طور شگفت‌انگیزی طراحی شده‌اند.

تاریخ آخرین آپدیت:  ۱۰ام مرداد ۱۴۰۳

پایان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید